Wat zijn polsklachten?

Polsklachten zijn klachten die zich in de pols bevinden. Deze kun je herkennen aan (vaak) pijnklachten aan de binnen of buitenzijde van de pols. Bij bepaalde activiteiten kan er een pijnscheut optreden in de polsregio, maar ook een doof of tintelend gevoel. Veel voorkomende klachten zijn peesontstekingen, maar ook het carpaal tunnel syndroom is een klacht die wij vaak zien. Voor deze klacht kunt u een kijkje nemen op onze specifieke website daarover: carpaaltunnelsyndroom.nl. Mocht u last hebben van polsklachten en wilt u een goede diagnose en behandeling? Maak dan op korte termijn een afspraak voor een behandeling. Of bel voor meer informatie: 015-3698350.

Hoe ontstaan polsklachten?

Over het algemeen ontstaan polsklachten als gevolg van overbelasting. Dit kan bijvoorbeeld terug te voeren zijn op activiteiten met langdurig repeterende bewegingen. Als het om carpaal tunnel syndroom gaat, is dit nogal eens te herleiden tot beroepen als: kappers, pedicures, schoonmakers en verzorgende en verpleegkundigen. Maak ook kan het ontstaan door veel computer-werkzaamheden of het (overmatig) gebruik van mobiele telefoon of i-pad. Daarnaast kan een zwangerschap of de overgang ook een trigger zijn voor het ontstaan van polsklachten. Mocht u hier meer over willen weten, neem dan gerust contact met Fysiotherapie Pijnacker Centrum op, om een afspraak in te plannen.

Hoe kan je polsklachten voorkomen?

Polsklachten voorkomen is niet altijd even eenvoudig. Eerst moet de onderliggende oorzaak vastgesteld worden. Bij Fysiotherapie Pijnacker Centrum krijgt u de juiste adviezen en instructies om deze klacht te genezen, maar ook om een herhaling te voorkomen. Wij hebben niet alleen de kennis, maar ook de hulpmiddelen in huis om dit te bewerkstelligen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan polsbraces, maar ook aan divers oefenmateriaal ter versterking van de onderarmspieren. Kijk voor meer informatie op onze website: www.fysiotherapie-pijnacker-centrum.nl en maak op korte termijn een afspraak voor een behandeling. Of bel voor meer informatie: 015-3698350.

Waar kan ik mijn polsklachten laten behandelen?

U kunt uw polsklachten laten behandelen bij Fysiotherapie Pijnacker Centrum. Wij nemen alle tijd om naar uw verhaal te luisteren en om daaropvolgend de beste behandeling in te zetten. Wij hanteren zeer ruime openingstijden, zo zijn wij ook op zaterdag geopend. Hierdoor is ons team in staat u altijd op zeer korte termijn in te plannen. Bovendien hebben wij contracten met alle Zorgverzekeraars en worden uw behandelingen vergoed vanuit de aanvullende verzekering. Wij zijn ook diverse avonden geopend, zodat u flexibel ingepland kunt worden. Maak op korte termijn een afspraak voor een behandeling. Of bel voor meer informatie: 015-3698350.