Wat zijn de klachten van een pijnlijke elleboog?

Pijnlijke elleboog kan je herkennen door pijn die zich vaak manifesteert aan de binnen of buitenzijde van de elleboog. Dit is ook de plaats waar de pezen zich aanhechten aan het ellebooggewricht. Bij bepaalde activiteiten (wring-bewegingen, maar ook schroeven draaien of iets optillen) kan er dan een forse pijnprikkel optreden in het betreffende gebied. Een ander kenmerk van elleboogklachten is dat zij vaak hardnekkig zijn en niet vanzelf overgaan. Wij hebben bij Fysiotherapie Pijnacker Centrum de expertise in huis om u optimaal te behandelen, zodat deze vervelende klachten zo snel mogelijk genezen. Mocht u deze klachten bij uzelf herkennen, bel ons dan voor een afspraak op: 015-3698350.

Hoe ontstaat een pijnlijke elleboog?

Over het algemeen ontstaat een pijnlijke elleboog als gevolg van overbelasting. Vaak is er wel een activiteit door de patiënt uitgevoerd, waardoor de klacht is op komen spelen. Een overbelasting van de aanhechting van de strekspieren komt het meest voor. Deze spieren zitten vast aan de buitenzijde van de elleboog en geven daar een zeurende pijn. Het is een blessure die veel bij tennis voorkomt. Daarom wordt het door veel mensen een tenniselleboog genoemd. Als er overbelasting is geweest van de aanhechting van de buigspieren, dan hebben we het over een golfers-elleboog. Ook deze klacht wordt door ons uiteraard vakkundig behandeld.

Hoe kan je een pijnlijke elleboog voorkomen?

Een pijnlijke elleboog voorkomen is uiteraard beter dan genezen is het gezegde. Met elleboog klachten kan het helpen om getrainde onderarm spieren te hebben. Bij Fysiotherapie Pijnacker Centrum krijgt u de juiste adviezen en instructies om deze klacht te genezen, maar ook om een herhaling te voorkomen. Wij hebben de kennis, maar ook de hulpmiddelen in huis om dit te bewerkstelligen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan elleboograces, maar ook divers oefenmateriaal ter versterking van de onderarmspieren. Kijk voor meer informatie op onze website: fysiotherapie-pijnacker-centrum.nl en maak op korte termijn een afspraak voor een behandeling. Of bel voor meer informatie: 015-3698350.

Waar kan ik mijn pijnlijke elleboog laten behandelen?

U kunt op korte termijn een pijnlijke elleboog laten behandelen bij Fysiotherapie Pijnacker Centrum. Wij hanteren ruime openingstijden en ons team is in staat u altijd op zeer korte termijn in te plannen. Wij zijn ook op zaterdag geopend en naast de beschikbaarheid van een invalide parkeerplaats, hebben wij dichtbij de praktijk een ruim aanbod van parkeerplekken. Daarnaast zijn wij diverse avonden geopend, zodat u flexibel ingepland kunt worden. Mocht u vragen hebben of gewoon een afspraak willen maken neem dan contact met ons op. Meer informatie is ook te vinden op onze website: fysiotherapie-pijnacker-centrum.nl.