Wat zijn pijn scheenbenen klachten?

Pijn scheenbenen klachten herken je als volgt:

Een stekende, zeurende pijn op het middelste en onderste deel van je scheenbeen kan een signaal zijn van MTSS (mediaal tibiaal stress syndroom), ook wel shin splints, springschenen of beenvliesontsteking genoemd. Het scheenbeen wordt vooral tijdens springen en (hard)lopen zwaar belast. Om deze reden treedt shin splints vooral vaak op bij sporters (hardlopen, voetbal, handbal, volleybal e.d.) en bergwandelaars. Bij Fysiotherapie Pijnacker Centrum bent u aan het juiste adres om deze klachten direct positief te beïnvloeden. Mocht u vragen hebben of gewoon een afspraak willen maken neem dan contact met ons op.

Hoe ontstaan de klachten van pijn in de scheenbeen?

Shin splints is een typische overbelastingsblessure. De overbelasting kan op verschillende manieren ontstaan. De meest voorkomende oorzaken zijn:

• schoeisel met te weinig demping en zijwaartse steun waardoor de voet naar binnen gekanteld staat (overpronatie);
  • slecht voetbed;
  • beenlengteverschil;
  • standafwijking, zoals platvoeten, holle voeten, en naar binnen gekantelde voet (overpronatie);
  • intensief sporten: te snel beginnen, zonder warming up of in het begin van het seizoen;
  • bergwandelen, vooral door de zware belasting tijdens de afdalingen;
  • overgewicht.

Bij Fysiotherapie Pijnacker Centrum zien wij deze klacht regelmatig voorbij komen; kijk op onze website www.fysiotherapie-pijnacker-centrum.nl om in contact met ons te komen, zodat wij u kunnen helpen bij deze vervelende aandoening.

Hoe kan je pijn in de scheenbenen voorkomen?

Voorkomen is beter dan genezen. Bij Fysiotherapie Pijnacker Centrum weten wij hoe belangrijk het is om te voorkomen dat pijn scheenbeen klachten verhevigen. Stretch oefeningen kunnen doorgenomen en geadviseerd worden, maar het kan ook verstandig zijn om bij sporters kritisch te kijken naar de trainingsopbouw. Vaak is namelijk een te snelle opbouw van een trainingsschema het onderliggende probleem. Goed doseren is dan essentieel. Met de juiste voorbereidingen kan deze klacht verholpen worden en een herhaling ervan voorkomen worden. Bel ons op 015-3698350 als u een afspraak wilt inplannen. Of kijk op onze website voor meer informatie.

Ik heb pijn aan mijn scheenbeen, waar kan ik deze klachten laten behandelen?

U kunt op korte termijn uw pijn scheenbenen klachten laten behandelen bij Fysiotherapie Pijnacker Centrum. Wij staan voor u klaar! Ons team is in staat u altijd op zeer korte termijn in te plannen. Wij zijn ook op zaterdag geopend en naast de beschikbaarheid van een invalide parkeerplaats, hebben wij dichtbij de praktijk een ruim aanbod van parkeerplekken. Daarnaast zijn wij diverse avonden geopend, zodat u flexibel ingepland kunt worden. Mocht u vragen hebben of gewoon een afspraak willen maken neem dan contact met ons op. Meer informatie is ook te vinden op onze website: fysiotherapie-pijnacker-centrum.nl.