Wat zijn de kenmerken van pijn in duimen en polsen klachten?

Pijn in duimen en polsen klachten herken je als volgt: Bij een klacht als pijn in duimen en polsen is het van belang om onderscheid te maken tussen een zuivere polsklacht of een zuivere klacht aan de duim (en). Bij Fysiotherapie Pijnacker Centrum zien wij zeer veel mensen met deze klacht langskomen. Om een juiste diagnose te stellen onderzoeken wij uw klacht om vervolgens een diagnose te stellen. Duimklachten blijven vaak beperkt tot de duimregio, maar kunnen ook onderdeel zijn van een klacht vanuit de pols, zoals bijvoorbeeld het carpaal tunnel syndroom. Pijnklachten in de duim en polsregio zijn vaak terug te voeren op een overbelastings-component. Wilt u een afspraak maken neem dan contact met ons op.

Hoe ontstaan pijn in duimen en polsen klachten?

Pijn in duimen en polsen klachten kunnen veel verschillende oorzaken hebben:

• overbelasting door werkzaamheden met veel repeterende bewegingen (veel typen bijvoorbeeld)
  • zwangerschap of de overgang
  • overbelasting door bepaalde sportactiviteiten
  • onderliggende aandoeningen (diabetes, vertraagde schildklier, rheuma)
  • trauma (verwonding) bijvoorbeeld door een valpartij
  • geslacht, overgewicht of leeftijd
  • ongunstige polshoudingen met bepaalde activiteiten of tijdens de nachtrust.
  • werken met bepaalde apparaten die trillingen geven.

Mocht u vragen hebben of een behandeling inplannen voor uw klachten? Neem dan nu contact op met Fysiotherapie Pijnacker Centrum. Ons telefoonnummer is: 015-3698350 of kijk op onze website fysiotherapie-pijnacker-centrum.nl.

Hoe kan je pijn in duimen en polsen klachten voorkomen?

Om te voorkomen dat duimen en polsklachten verhevigen, is het van belang om te kijken wat de oorzaak is. Vaak is de klacht namelijk te herleiden tot een vorm van overbelasting. Wist u dat Fysiotherapie Pijnacker Centrum een zeer ruim pols en duimbrace assortiment heeft? Op deze manier kunnen wij diverse duimklachten (onder andere peesontstekingen, arthrose) én polsklachten (carpaal tunnel syndroom, peesontstekingen, instabiliteitsklachten), al direct positief beinvloeden. Mocht u last hebben van pijn in duimen en polsen klachten, bel ons op 015-3698350 als u een afspraak wilt inplannen. Of kijk op onze website voor meer informatie.

Ik heb pijn in duimen en polsen klachten, waar kan ik deze klachten laten behandelen?

Bij Fysiotherapie Pijnacker Centrum kunt u uw pijn in duimen en polsen klachten laten behandelen. Wij zijn door onze ruime openingstijden altijd in om u staat op zeer korte termijn in te plannen. Daarnaast zijn wij ook op zaterdag geopend en naast de beschikbaarheid van een invalide parkeerplaats, hebben wij dichtbij de praktijk een ruim aanbod van parkeerplekken. Omdat wij ook nog op diverse avonden geopend zijn, kunt u flexibel ingepland worden. Mocht u vragen hebben of gewoon een afspraak willen maken neem dan contact met ons op. Meer informatie over deze aandoening is ook te vinden op onze website: fysiotherapie-pijnacker-centrum.nl.