Wat zijn de kenmerken van pijn in de kuit klachten?

Pijn in de kuit klachten herken je als volgt: Bij een blessure van de kuit heeft u pijn in een bepaald gedeelte van de kuitspier. Een pijnlijke kuit kan dik, rood of warm worden. Pijn klachten in de kuitregio kunnen ineens ontstaan, bijvoorbeeld tijdens een sportactiviteit, of lopen. In dit geval is er dan sprake van een zweepslag. Ook kunnen pijnklachten in de kuit langzaam ontstaan en alleen aanwezig zijn als u loopt, of zit of ligt. In sommige ernstige gevallen kan de pijn continue aanwezig zijn in rust. Bij Fysiotherapie Pijnacker Centrum kunnen wij u helpen bij deze aandoening. Wilt u een afspraak maken neem dan contact met ons op.

Hoe ontstaan pijn in de kuit klachten?

Pijn in de kuitklachten kunnen zeer veel verschillende oorzaken hebben. Spierpijn. U heeft pijn in uw kuitspier. Bijvoorbeeld na sporten of een verkeerde beweging.

• Kuitkrampen. In de nacht krijgt u pijnlijke krampen in de kuit.
  • Hernia in de rug. U heeft pijn in uw kuit en soms ook in de voet. Of in het hele been. Ook kunt u last hebben van tintelingen of weinig gevoel.
  • Etalagebenen. U krijgt pijn of kramp in uw kuit als u loopt. Als u stilstaat, wordt de pijn minder. De klachten gaan binnen 10 minuten weer weg.
  • Oedeem. Als u op uw huid drukt met uw vinger, blijft er een deukje achter.
  • Zweepslag. U heeft ineens hele erge pijn. De pijn begon tijdens lopen of rennen.

Hoe kan je pijn in de kuit klachten voorkomen?

Bij Fysiotherapie Pijnacker Centrum weten wij hoe belangrijk het is om te voorkomen dat pijn in de kuitklachten verhevigen. Daarom is het volgende van belang:

• Doe geen sport of activiteiten die veel pijn geven
  • Wel kunt u oefeningen doen om de kuitspieren te versterken, dat is ook goed voor de achillespees.
  • U kunt het sporten weer opbouwen als de pijn en stijfheid bijna weg zijn ’s ochtends en tijdens en na de oefeningen.
  • Stretch oefeningen kunnen doorgenomen en geadviseerd worden.

Vaak is namelijk een te snelle opbouw van een trainingsschema het onderliggende probleem. Goed doseren is dan essentieel. Bel ons op 015-3698350 als u een afspraak wilt inplannen. Of kijk op onze website voor meer informatie.

Ik heb pijn in de kuit klachten, waar kan ik deze klachten laten behandelen?

Bij Fysiotherapie Pijnacker Centrum kunt u uw pijnlijke kuitklachten laten behandelen. Wij zijn in staat u altijd op zeer korte termijn in te plannen. Daarnaast zijn wij ook op zaterdag geopend en naast de beschikbaarheid van een invalide parkeerplaats, hebben wij dichtbij de praktijk een ruim aanbod van parkeerplekken. Omdat wij op diverse avonden geopend zijn, kunt u flexibel ingepland worden. Mocht u vragen hebben of gewoon een afspraak willen maken neem dan contact met ons op. Meer informatie over deze aandoening is ook te vinden op onze website: fysiotherapie-pijnacker-centrum.nl.