Wat zijn de kenmerken van nekklachten?

Nekklachten zijn klachten die veelvuldig voorkomen. Deze klachten kenmerken zich door de specifieke plaats waar de klacht zit. Uiteraard bevinden de klachten zich in de nekregio, maar van daaruit kunnen ze ook hoofdpijn en schouderklachten veroorzaken. Nekklachten kunnen daarnaast ook uitstralen in de gehele armregio. Bij Fysiotherapie Pijnacker Centrum zien wij veel patiënten met deze klacht langskomen. Wij hebben de expertise in huis om u succesvol en snel van uw nekklachten af te helpen, eventueel door de inzet van manuele therapie. Wilt u een afspraak maken neem dan contact met ons op. Ons telefoonnummer is: 015-3698350 of kijk op onze website fysiotherapie-pijnacker-centrum.nl.

Hoe ontstaan nekklachten?

Nekklachten kunnen veel verschillende oorzaken hebben:

• spanning of stress gerelateerd.
  • inefficiënte werkhouding
  • veelvuldig gebruik van de mobiele telefoon
  • verkeerde houding
  • overbelasting door bepaalde activiteiten (tillen, sjouwen)
  • arthrose van de halswervelkolom
  • osteoporose (botontkalking)
  • trauma na bijvoorbeeld een auto-ongeluk
  • nekhernia
  • verkeerde beweging

Meer informatie over deze aandoening is ook te vinden op onze website: www.fysiotherapie-pijnacker-centrum.nl. Mocht u met betrekking tot deze klacht vragen hebben of zou u op korte termijn een behandeling willen inplannen voor uw klachten? Neem dan nu contact op met Fysiotherapie Pijnacker Centrum. Bel ons vandaag nog op 015-3698350.

Hoe kan je nekklachten voorkomen?

Het is niet altijd even makkelijk om nekklachten te voorkomen. Echter er is vaak wel een link met een verkeerde lichaamshouding, bijvoorbeeld als iemand veel activiteiten uitvoert met een (vaak onbewuste) hoogstand van de schouders. In dit geval zorgt deze lichaamshouding ervoor dat er sprake is van een vorm van overbelasting. Bij Fysiotherapie Pijnacker Centrum krijgt u van ons naast de specifieke behandeling bij uw nekklachten, ook adviezen en instructies mee, zodat u een herhaling van deze klachten voor kunt zijn. Vaak kunnen wij na 1 behandeling de klacht al verminderen -bijvoorbeeld door het aanleggen van medische tape- waardoor er direct vermindering van pijnklachten kan optreden.

Ik heb nekklachten, waar kan ik deze klachten laten behandelen?

Bij Fysiotherapie Pijnacker Centrum kunt u uw nekklachten laten behandelen. Wij zijn door onze ruime openingstijden altijd in om u staat op zeer korte termijn in te plannen. Daarnaast zijn wij ook op zaterdag geopend en naast de beschikbaarheid van een invalide parkeerplaats, hebben wij dichtbij de praktijk een ruim aanbod van parkeerplekken. Omdat wij ook nog op diverse avonden geopend zijn, kunt u flexibel ingepland worden. Mocht u last hebben van nekklachten, bel ons op 015-3698350 als u een afspraak wilt inplannen. Meer informatie over deze aandoening is ook te vinden op onze website: fysiotherapie-pijnacker-centrum.nl.