Wat zijn de kenmerken van Fysiotherapie rugpijn?

Bijna iedereen krijgt in zijn of haar leven weleens te maken met rugpijn. Dit soort klachten kunnen iemand enorm beperken in zin of haar functioneren en daarmee zijn rugklachten verantwoordelijk voor een behoorlijk gedeelte van het jaarlijkse ziekteverzuim op de werkvloer. Bij Fysiotherapie Pijnacker Centrum hebben wij nu al ruim 5 jaar een behandelmethode waarmee wij uw rugklachten direct positief kunnen beïnvloeden. Dit bereiken wij door onze behandelingen met de Origene. De Origene is een apparaat waarmee de mobiliteit (bewegelijkheid) van de wervelkolom getraind wordt, evenals de spierkracht. Meer informatie hierover kunt u vinden op de site van Origene zelf: origene.nl. Indien u een afspraak met ons wilt maken, neem dan contact met ons op.

Hoe ontstaan rugpijn klachten?

Rugpijn kan veel verschillende oorzaken hebben:

• overbelasting door werkzaamheden
  • overgewicht
  • stress
  • instabiliteit van de rug
  • beenlengteverschil
  • passieve levensstijl (te weinig bewegen)
  • plotselinge beweging bijvoorbeeld bij sporten

Er kunnen ook medische oorzaken ten grondslag liggen aan de rugpijn:

• tumor
  • hernia
  • discopathie (veroudering van de tussenwervels)
  • arthrose
  • discopathie (afglijden van de tussenwervels)
  • stenose (vernauwing van het wervelkanaal)

Mocht u vragen hebben om met fysiotherapie rugpijn te behandelen of wilt u een behandeling inplannen voor uw klachten? Neem dan nu contact op met Fysiotherapie Pijnacker Centrum. Ons telefoonnummer is: 015-3698350 of kijk op onze website fysiotherapie-pijnacker-centrum.nl. U kunt bij ons snel terecht!

Hoe kan je rugpijn klachten voorkomen?

Bij rugpijn klachten is het in circa 90% van de gevallen zo dat er geen duidelijk aanwijsbare oorzaak is. Deze klachten worden dan a-specifiek genoemd. Ondanks dit gegeven is het natuurlijk altijd zinvol om ervoor te zorgen dat de rug goed getraind is en dus ook goed belastbaar. Dit is waar de Origene om de hoek komt kijken. Door middel van training op dit toestel -dat inmiddels ook door olympische sporters gebruikt wordt- verstevigt u uw onderrug en daarmee de belastbaarheid van de lumbale wervelkolom. Hierdoor kunt u meer grip krijgen op uw klachten en verkleint u de kans op een herhaling van periodes met rugklachten.

Ik heb rugpijn, waar kan ik deze klachten laten behandelen?

Bij Fysiotherapie Pijnacker Centrum kunt u met Fysiotherapie rugpijn laten behandelen. Wij zijn door onze ruime openingstijden altijd in om u staat op korte termijn in te plannen. Daarnaast zijn wij ook op zaterdag geopend en naast de beschikbaarheid van een invalide parkeerplaats, hebben wij dichtbij de praktijk een ruim aanbod van parkeerplekken. Omdat wij ook nog op diverse avonden geopend zijn, kunt u flexibel ingepland worden. Mocht u vragen hebben of gewoon een afspraak willen maken neem dan contact met ons op. Meer informatie te vinden op onze website: www.fysiotherapie-pijnacker-centrum.nl of kijk voor meer informatie over de Origene-behandelmethode op origene.nl.