Wat zijn de kenmerken van achillespeesklachten?

Achillespeesklachten herken je als volgt: Bij een blessure van de achillespees heeft u pijn op uw hiel of boven uw hiel, deze plek kan ook iets dikker zijn. Achillespeesklachten ontstaan vaak geleidelijk en kunnen in enkele maanden verergeren. In het begin in er voornamelijk pijn na intensieve inspanning. Langzaam kan dit verergeren tot pijn gedurende dagelijkse activiteiten. In sommige ernstige gevallen kan de pijn continue aanwezig zijn in rust. Sportactiviteiten kunnen pijnlijk zijn. Meestal zijn de klachten na 3 maanden minder. Soms zijn de klachten pas na jaren helemaal over. Bij Fysiotherapie Pijnacker Centrum kunnen wij u helpen bij deze aandoening. Wilt u een afspraak maken neem dan contact met ons op.

Hoe ontstaan achillespeesklachten?

Klachten aan de achillespees kunnen ontstaan als u de kuitspier heel veel gebruikt. Bijvoorbeeld bij het sporten. Soms kan een lange wandeling of lichamelijk werk voor de klachten zorgen. De kans op een blessure van de achillespees wordt groter:

• als u binnen korte tijd meer dan normaal sport of beweegt
  • als u al eerder klachten aan de achillespees had
  • als de kracht van de kuitspieren minder is
  • als u traint in de winter
  • bij gebruik van bepaalde medicijnen, zoals sommige antibiotica

Bij Fysiotherapie Pijnacker Centrum zien wij deze klacht regelmatig voorbijkomen; kijk op onze website www.fysiotherapie-pijnacker-centrum.nl om in contact met ons te komen.

Hoe kan je achillespeesklachten voorkomen?

Bij Fysiotherapie Pijnacker Centrum weten wij hoe belangrijk het is om te voorkomen dat achillespeesklachten verhevigen. Daarom is het volgende van belang:

• Doe geen sport of activiteiten die veel pijn geven
  • Wel kunt u oefeningen doen om de kuitspieren te versterken, dat is goed voor de achillespees.
  • U kunt het sporten weer opbouwen als de pijn en stijfheid bijna weg zijn ’s ochtends en tijdens en na de oefeningen.
  • Stretch oefeningen kunnen doorgenomen en geadviseerd worden.

Vaak is namelijk een te snelle opbouw van een trainingsschema het onderliggende probleem. Goed doseren is dan essentieel. Bel ons op 015-3698350 als u een afspraak wilt inplannen. Of kijk op onze website voor meer informatie.

Ik heb achillespeesklachten, waar kan ik deze klachten laten behandelen?

Bij Fysiotherapie Pijnacker Centrum kunt u uw achillespeesklachten laten behandelen. Wij zijn in staat u altijd op zeer korte termijn in te plannen. Daarnaast zijn wij ook op zaterdag geopend en naast de beschikbaarheid van een invalide parkeerplaats, hebben wij dichtbij de praktijk een ruim aanbod van parkeerplekken. Omdat wij op diverse avonden geopend zijn, kunt u flexibel ingepland worden. Mocht u vragen hebben of gewoon een afspraak willen maken neem dan contact met ons op. Meer informatie over deze aandoening is ook te vinden op onze website: fysiotherapie-pijnacker-centrum.nl.